Isnin, 27 Februari 2017

Automatic Transmission Fluid (ATF) untuk Nissan Grand Livina 1.8 (Info tambahan)

Assalamualaikum dan salam sejahtera gengs!

Dalam post sebelum ni (klik di sini) aku ada cite pasal ATF untuk Cik Ina yang aku beli daripada kedai spare part. Dalam post tu aku ada bagi tau pasal aku whatsapp Idemitsu Lube (M) Sdn Bhd tanya yang minyak tu ori ke tak. Dia reply nanti ada PIC daripada syarikat diaorang yang akan call aku. Sampai sudah takde orang call pun! Dan sebenarnya aku ada jugak mesej kat facebook page diaorang.. Jeng Jeng Jeng!

Idemitsu Nissan ATF Matic D
Mesej kat facebook page Idemitsu Lube Malaysia

Aku mesej diaorang 8 Jan 2017. Agak2 bila diaorang reply?

Idemitsu Nissan ATF Matic D
Reply daripada Idemitsu Lube Malaysia

Ambik ko! Diaorang reply pada hari Selasa, 21 Feb 2017, hampir 2 bulan. Dan jawapan pun tak membantu sangat. Dia suh gi tanya Tan Chong. Haha. Ok lah. Next time aku gi beli kat Tan Chong Batu Caves.

Sebenarnya, aku expect diaorang jawab la yang diaorang ni memang impot barang ni daripada Idemitsu Lube Vietnam dan diedarkan oleh Tan Chong & Sons Motor Co Sdn Bhd di Malaysia. Kalo ade security features, cite la sket kan. Kalo takde cakap je la takde. Dan cakap la yang Tan Chong je authorised dealer kat Malaysia ni. Baru la profesional kan? Dah sekian cite hari ni.

Adios.


POST YANG BERKAITAN:

1. Penapis minyak / oil filter untuk Nissan Grand Livina 1.8
2. Automatic Transmission Fluid (ATF) untuk Nissan Grand Livina 1.8
3. Palam Pencucuh / Spark Plug untuk Nissan Grand Livina 1.8
4. Servis tukar spark plug / ATF / engine oil Nissan Grand Livina 1.8
5. Air Intake Manifold Gasket untuk Nissan Grand Livina 1.8
6. Engine Tuning / ECCS Consult Diagnostic Nissan Grand Livina 1.8
7. K&W Trans-X® Automatic Transmission Stop Leak & Tune-Up - Gear Treatment


Tiada ulasan:

Catat Ulasan